به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید مجتبی موسوی رئیس گروه تحقیق و پژوهش آموزشو پرورش فارس در آیین تقدیر از معلمان و دانش آموزان برگزیده استانی عرصه پژوهش و فناوری گفت: از ظرفیت معلمان پژوهشگر فارسی به خوبی میتوان برای مرتفع کردن مشکلات و چالشهای آموزش و پرورش بهره گرفت.
او افزود: در فرهنگ اسلامی و دینی ما بسیار به پژوهشگری و تحقیق توصیه شده است و ما باید با توجه به این امر پاسدار ارزشهای دینی خود باشیم.
موسوی گفت: از ۶۰ منطقه استان فارس تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ طرح پژوهشی توسط معلمان تالیف شد که ۸۱ طرح امتیاز بالای ۱۰۰ را کسب کردند و ۱۰ طرح اول به کشور ارسال شد.
او با بیان اینکه امسال دبیرخانه کشوری معلمان پژوهنده به فارس واگذار شد افزود: خوشبختانه آثار بیش از ۱۵ هزار معلم پژوهنده از ۱۶ استان سراسر کشور در سامانه شهید فخری زاده (برنامه کشوری معلم پژوهنده) توسط ۷۲ داور متخصص انجام شد و نتایج آن اعلام شد.
موسوی با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس دارای بیشترین طرح منتخب پژوهشی در کشور است، گفت: از ۱۴۱ طرح پژوهشی راه یافته به مرحله کشوری ۱۰ طرح متعلق به معلمان فارسی است که از این بین ۳ طرح استان رتبه اول کشوی را به دست آورده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز گفت: ساده سازی پژوهش و فهم درست از این مساله باعث خواهد شد دانش آموزانی علاقهمند در این حوزه تربیت کنیم.
فرهاد اسماعیلی ادامه داد: اگر میخواهیم مدارسی پویا و مدرن داشته باشیم باید طرح درسهایی مبتنی بر پژوهش تدوین کنیم و رویکرد تدریس ما بر این اساس باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: نیازهای جامعه ما را به سوی پژوهش هدایت میکند و این وظیفه ما معلمان است که دانش آموزانی پژوهش فهم تربیت کنیم.
اسماعیلی بیان داشت: سعی کرده ایم دانش آموزان پژوهشگر حوزه صنعت را به پارک علم و فناوری معرفی کنیم تا از این طریق با صنعت کشور ارتباط بگیرند و از ظرفیتشان بهره گرفته شود.
او افزود: در حوزه پژوهشهای غیر صنعتی نیز باید تحقیقهای دسته اول و خلاقانه را به دفتر تالیف معرفی کنیم تا از ایدههای پژوهشگران به خوبی بهره بگیرند.
انتهای پیام/